Bagaimana kita boleh membantu?

Bagaimana kita boleh membantu?

Umum

Babysits adalah platform penjagaan kanak-kanak dalam talian, bermaksud pengasuh dan ibu bapa akan berhubung dengan satu sama lain. Kami akan memudahkan komunikasi di antara pengasuh dan ibu bapa melalui platform kami. Pengguna di laman web kami boleh berhubung dengan satu sama lain secara langsung dengan sistem mesej sulit kami, dan membuat pelan temu janji.

Sila ingat bahawa ibu bapa dan pengasuh bertanggungjawab untuk melakukan pemeriksaan, temu bual dan membuat pilihan terakhir mereka. Babysits tidak akan mererima tanggungjawab untuk pengguna platform ini atau tindakan mereka.

Platform ini percuma untuk pengasuh dan penjaga kanak-kanak.

Untuk ibu bapa dan agensi penjagaan kanak-kanak, kami meminta yuran yang kecil untuk menghubungi pengasuh dan/atau penjaga kanak-kanak.

Periksa halaman harga untuk maklumat lebih lanjut.

Ya. Aplikasi Babysits adalah percuma untuk dimuat turun dari [Google Play] (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.babysits&utm_source=global_co&utm_medium=prtnr&utm_content=Mar2515&utm_campaign=PartBadge&pcampaignid=MKT-AC-global-none-all-co-pr-py-PartBadges-Oct1515-1) dan App Store. Pastikan anda mengikuti perkembangan terkini, kerana kami sentiasa memperbaiki aplikasi Babysits kami.

Babysits tidak akan memeriksa ibu bapa, pengasuh dan penjaga kanak-kanak yang mendaftar dengan kami, tetapi kami sentiasa memeriksa kandungan yang tidak diingini. Jika kami dengar tentang pengguna yang tidak amanah, kami akan menyekat akaun mereka dengan segera. Tambahan lagi, oleh kerana kami tidak memeriksa pengguna kami, sila ambil perhatian bahawa anda bertanggungjawab untuk temu bual calon yang berpotensi dan akhirnya membuat pilihan sendiri.

Untuk meminimakan risiko anda dan pastikan keselamatan keluarga anda, kami mencadangkan agar ibu bapa berjumpa dengan calon potensi, sebelum mengajak mereka datang ke rumah menjaga anak-anak anda. Tambahan lagi, ibu bapa dicadangkan untuk melihat rujukan pengasuh dan ulasan mereka untuk membuat pilihan yang tepat. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati halaman tips untuk ibu bapa kami.

Untuk pengasuh, kami mencadangkan agar anda berjumpa dengan ibu bapa terlebih dahulu sebelum bersetuju untuk menjaga anak mereka. Untuk keselamatan anda, cadangkan kepada ibu bapa untuk berjumpa di tempat awam dan bawa seseorang dengan anda. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati halaman tips untuk pengasuh kami.

Kami mencadangkan pengguna berkomunikasi menggunakan perkhidmatan mesej Babysits sehingga mereka selesa, dan percayakan pengguna yang lain, untuk memberikan maklumat peribadi dan berkomunikasi menggunakan cara yang lain dari Babysits. Lawati halaman amanah dan keselamatan kami.

Babysits telah menggabungkan banyak perlindungan dalam platform ini, kami sentiasa memperbaiki perkhidmatan kami, demi memastikan maklumat anda selamat. Jika anda memilih untuk berkomunikasi di luar platform Babysits, ini akan menghindari kami dari melindungi data anda kerana perlindungan kami tidak akan berfungsi dalam situasi ini.

Kami menasihatkan pengasuh dan ibu bapa untuk mengesahkan ID mereka dengan mengesahkan alamat emel, nombor telefon dan menghubungkan profil dalam talian mereka yang lain, kepada akaun mereka.

Kami mencadangkan anda untuk menggunakan perkhidmatan mesej sulit kami, kerana kami telah menggabungkan pelbagai langkah keselamatan kepada platform ini untuk mengawasi tingkah laku dan pastikan maklumat anda selamat. Apabila berkomunikasi dalam perkhidmatan mesej kami, Babysits boleh mengurus dan membalas kepada sebarang tindakan yang salah oleh pengguna lain. Jika anda memilih untuk berkomunikasi dengan pengguna lain melalui perkhidmatan mesej luaran, kami tidak boleh menjamin bahawa maklumat anda akan selamat. Jadi, dengan menggunakan perkhidmatan komunikasi alternatif, anda akan berhadapan dengan risiko penipuan dan phising yang lebih besar.

Penipuan identiti berlaku apabila seseorang menggunakan data peribadi anda secara haram. Babysits tidak akan meminta data peribadi anda. Jika seorang pengguna meminta data peribadi anda, sila laporkankepada kami segera kerana ia mungkin suatu percubaan penipuan. Jika anda percaya anda adalah mangsa penipuan identiti, beritahu kami dan buat laporan polis segera.

Babysits buat yang terbaik untuk memantau dan membuang segala penipuan dari platform ini dan membalas laporan dengan cepat, tetapi kami tidak boleh membantu anda dengan komunikasi yang berlaku di luar platform ini. Sila lawati halaman Amanah dan Keselamatan kami untuk maklumat lebih lanjut.

Adakah anda akan berpindah atau melancong ke negara lain? Anda boleh bawa akaun Babysits anda bersama!

Platform Babysits wujud di banyak negara, anda boleh melihat semua negara ini di halaman Babysits.org kami.

Anda juga boleh menukar negara atau bahasa pada bila-bila masa di bawah halaman laman web. Hanya klik pada bendera dibawah dan pilih negara yang anda mahukan. Apabila menukar kepada laman web negara baru, anda akan disuruh untuk daftar masuk dengan emel dan kata laluan lagi sekali.

Keputusan mengenai mengambil insurans adalah tertakluk kepada pilihan ibu bapa dan pengasuh. Mereka boleh membincangkan hal ini terlebih dahulu dan buat pilihan sendiri tentang apa yang sesuai dengan situasi mereka. Sebagai contoh, mereka mungkin boleh mengambil indusrans keluarga dan/atau insurans pekerja domestik.

Untuk ibu bapa

Ibu bapa boleh mencari pengasuh di Babysits melalui halaman carian . Anda boleh mencari pengasuh di kawasan anda atau pos profil anda supaya pengasuh yang berminat boleh menghubungi anda. Apabila anda jumpa pengasuh yang anda mahu berkomunikasi, anda boleh naik taraf ke akaun premium.

Ibu bapa perlu naik taraf ke akaun premium untuk menghubungi pengasuh. Anda boleh naik taraf ke akaun premium melalui halaman naik taraf (selepas pendaftaran).

Jika anda mahu batalkan akaun premium anda, anda boleh buat dengan mudah di halaman status akaun. Sila ambil perhatian bahawa apabila anda membatalkan akaun premium anda, koleksi pembayaran terakhir masih akan berlaku. Ini kerana kami menerima pembayaran dengan tunggakan. Sebagai contoh, jika bulan baru anda baru bermula minggu lepas, mungkin yuran bulanan untuk bulan tersebut masih akan diambil. Walaubagaimanapun, durasi terma baru tidak akan dikenakan bayaran.

Jika anda mempunyai hari yang berlebihan dalam akaun premium anda, anda masih boleh menggunakan perkhidmatan premium untuk hari yang tinggal selepas pembatalan akaun premium. Jika anda masih ada masalah dengan pembatalan akaun anda, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami.

Apabila anda sudah jumpa seorang pengasuh, anda boleh buat pelan temu janji dengan mudah dengan pengasuh berkenaan. Anda boleh pelan temu janji dengan pergi ke peti masuk anda dan klik pada perbualan dengan pengasuh. Di bahagian kiri, anda boleh klik butang “pelan temu janji pengasuh” untuk membuat temu janji.

Ya, walaupun selepas akaun premium anda dibatalkan, anda masih boleh mesej pengasuh baru dalam tempoh masa kontrak anda dan apabila tamat tempoh juga, anda masih boleh sambung perbualan yang anda mulakan dengan akaun premium anda.

Anggaran harga setiap jam: Pada profil anda, anda boleh meletakkan anggaran harga setiap jam untuk temu janji mengasuh. Penyedia penjaga kanak-kanak boleh melakukan perkara yang sama. Walaubagaimanapun, ini bukan harga yang tetap dan anda sentiasa boleh berunding. Harga yang diminta akan berubah bergantung kepada faktor yang disebutkan di bawah.

Pertimbangkan keperluan anda: Jika anak anda memerlukan lebih perhatian dan penjagaan, anda perlu membayar kadar harga yang lebih tinggi dari biasa. Sila ingat bahawa anda juga perlu membayar pengasuh anda lebih untuk menjaga beberapa anak-anak anda kerana ini akan memerlukan lebih banyak usaha dan tenaga dari pihak pengasuh. Kami menasihatkan anda untuk menyelesaikan harga pembayaran terlebih dahulu sebelum pengasuh mula mengasuh untuk kali pertama, supaya anda berdua tahu apa yang akan berlaku.

Pertimbangkan umur dan pengalaman seorang pengasuh: Apabila mengaturkan harga untuk setiap jam, anda juga perlu pertimbangkan umur pengasuh tersebut. Sebagai contoh, seorang pelajar berumur 21 tahun akan mengharapkan kadar harga yang lebih tinggi dari seorang pelajar umur 15 tahun. Sila ingat bahawa kadar gaji mimima juga berbeza antara umur ini. Untuk menentukan harga setiap jam untuk pengasuh anda, anda boleh menetapkannya mengikut jumlah gaji minima nasional.

Penjaga kanak-kanak dan Nanny: Seorang penjaga kanak-kanak boleh menentukan sendiri berapa mereka sepatutnya dibayar. Pakar-pakar ini mesti dibayar sekurang-kurangnya gaji minima. Ibu bapa di beberapa negara layak mendapatkan subsidi berdasarkan kepada kadar jam maksima.

Apabila anda mengupah seorang pengasuh untuk kerja mengasuh, anda tidak perlu menyediakan kontrak. Walaubagaimanapun, untuk memastikan pengalaman mengasuh lebih lancar untuk kedua-dua pihak, kami mencadangkan agar anda mengisi borang pendaftaran kami dan membacanya dengan teliti.

Mungkin anda akan mengalami pengalaman yang negatif dengan seorang pengasuh. Kami menyesal jika perkara ini berlaku. Jika anda telah menghubungi pengasuh melalui sistem perkhidmatan mesej Babysits, anda boleh menulis ulasan tentang pengasuh berkenaan. Dalam apa jua kes, kami meminta anda untuk melaporkan pengasuh tersebut kepada perkhidmatan pelanggan kami. Kemudian Babysits akan diberitahu tentang laporan ini dan akan mengambil tindakan jika diperlukan.

Untuk pengasuh

Untuk mengasuh, anda perlu berumur 14 tahun atau lebih. Maka dengan itu, umur kelayakan minima 14 tahun dikenakan untuk Babysits. Anda mesti meminta kebenaran dari ibu bapa anda jika umur anda kurang dari 18 tahun.

Jika profil anda muncul di teratas tahap carian, ibu bapa boleh mencari profil anda dengan lebih mudah. Untuk meningkatkan tahap carian anda, anda boleh buat dua perkara: 1. Dapatkanlencana. 2. Guna platform ini dan selalu semak profil anda. Matlamat sistem lencana adalah untuk melahirkan komuniti dengan ahli yang bermotivasi dengan memilih profil yang terbaik, berkualiti tinggi dan disahkan.

Jika anda ingin memohon untuk kerja mengasuh yang dipaparkan dalam talian di Babysits, anda boleh menghubungi ibu bapa dengan cara melawat profil mereka dan klik butang “hubungi”. Sila ambil perhatian bahawa anda memerlukan profil yang aktif untuk menghubungi ibu bapa.

Apabila anda mempunyai profil yang aktif, ibu bapa boleh menghubungi anda dengan menghantar mesej melalui sistem prekhidmatan mesej kami. Kami akan memberitahu anda apabila anda menerima mesej baru. Anda boleh pergi ke peti masuk Babysits untuk membalas mesej secara langsung.

Pengasuh boleh menetapkan kadar harga setiap jam sendiri untuk kerja mengasuh, berdasarkan kepada kelayakan, usaha dan pengalaman. Anda boleh meletakkan kadar harga setiap jam anda untuk mengasuh seorang anak pada profil anda. Di sini anda juga boleh melihat kadar harga yang diminta dari pengasuh lain, untuk mendapatkan cadangan harga apa yang biasa diminta.

Kadar harga setiap jam mesti berbeza berdasarkan bilangan kanak-kanak anda mengasuh, kerja yang diperlukan dan lokasi kerja mengasuh. Akhirnya, ia terpulang pada anda untuk berunding dengan ibu bapa untuk kadar harga setiap jam.

Anda buat perjanjian tentang kadar harga dengan ibu bapa. Pengasuh tidak membayar kami sebarang pembayaran komisen dan mereka menyimpan semua duit upah mereka sendiri.

Ia terpulang pada anda untuk mengatur masa kerja anda dan berunding waktu ketersediaan anda dengan ibu bapa. Di halaman tukar profil anda, anda boleh memberitahu ketersediaan anda di kalender ‘ketersediaan’. Pilih masa yang anda boleh mengasuh untuk setiap hari dengan mudah. Di profil ibu bapa, anda juga boleh melihat masa yang diminta oleh ibu bapa untuk perkhidmatan mengasuh.

Anda mungkin akan mengalami pengalaman yang negatif dengan ibu bapa. Kami menyesal jika ini berlaku. Jika anda telah menghubungi ibu bapa berkenaan melalui sistem perkhidmatan Babysits, anda boleh meninggalkan ulasan tentang ibu bapa tersebut. Dalam sebarang kes, kami meminta anda untuk melaporkan ibu bapa tersebut kepada perkhidmatan pelanggan, melalui halaman profil ibu bapa tersebut. Babysits akan diberitahu tentang laporan ini dan akan mengambil sebarang tindakan jika perlu.

Profil anda adalah cara terbaik untuk orang lain mengenali anda dengan lebih rapat. Apabila anda menyertakan gambar profil yang jelas dengan muka anda, ia mewujudkan amanah dan kebolehpercayaan yang lebih tinggi. Kemungkinan besar ibu bapa tidak akan menghubungi pengguna yang tidak ada gambar profil.

Malangnya, sesetengah ibu bapa mungkin tidak akan selalu membalas mesej. Walaubagaimanapun, ini berbeza di antara semua pengguna. Tiada cara untuk anda atau kami untuk memaksa mereka membalas mesej. Sebelum memberi mesej, anda boleh melihat berapa lama selalunya ibu bapa akan membalas mesej di halaman profil mereka (apabila data tersedia).

Akaun

Jika anda terlupa kata laluan anda, anda boleh meminta untuk menetap semula kata laluan anda. Anda boleh klik pautan “lupa kata laluan” dibawah kotak log masuk. Selepas anda memasukkan alamat emel anda yang dihubungkan dengan akaun anda, kami akan emel anda pautan untuk menetapkan semula kata laluan anda.

Anda boleh memadamkan akaun anda dengan mudah pada bila-bila masa. Hanya log masuk ke dalam akaun Babysits anda dan pergi ke halaman tetapan. Di bawah halaman tersebut, klik pada butang “padam akaun saya”. Tindakan ini akan memadamkan profil anda dari platform kami. Jika anda adalah ibu bapa dan anda mempunyai akaun premium, ini akan dibatalkan juga.

Untuk menolong pengguna lain di Babysits untuk mencari anda dengan lebih mudah, kami telah mengaktifkan profil anda supaya ia boleh dicari dengan mudah. Ini bermaksud profil anda akan dimasukkan ke dalam enjin carian, seperti Google.

Jangan risau, jika anda pilih untuk memadamkan profil anda, ia juga akan dipadamkan dari enjin carian. Sila ambil perhatian bahawa enjin carian tidak akan mengemaskini semua carian ke halaman mereka setiap hari. Ia boleh mengambil masa sehingga 4 minggu sebelum profil anda dipadamkan sepenuhnya dari enjin carian.

Untuk buat akaun anda sulit, log masuk ke dalam akaun Babysits anda dan pergi ke halaman profil. Klik pada butang “buat profil sulit”.

Di Babysits, membatalkan akaun premium akan menghentikan pembayaran automatik anda, dan membuat profil anda sulit akan membuat akaun anda tidak kelihatan kepada pengguna lain.

Jika anda masih mempunyai beberapa hari yang tinggal di akaun premium anda, anda masih boleh menggunakan perkhidmatan premium untuk hari yang berlebihan ini, selepas pembatalan akaun premium anda. Selepas akaun premium anda tamat tempoh, anda masih akan mempunyai akses kepada akaun Babysits anda pada akaun percuma, termasuk kemampuan untuk menyambung sebarang perbualan yang anda mulakan dan akses kepada butiran transaksi anda. Jika anda tidak lagi mahu dikenakan pembayaran untuk akaun premium tetapi masih mahukan akses kepada akaun anda, ini adalah pilihan terbaik.

Sila ambil perhatian: mendaftar dan membatalkan akaun premium anda hanya boleh dilakukan dari pelayar web atau mudah alih dan tidak boleh dilakukan melalui aplikasi mudah alih pada masa kini.

Membuat akaun anda sulit akan membuatkan akaun anda tidak kelihatan untuk pengguna lain. Tindakan ini tidak akan membatalkan akaun premium anda. Semasa profil anda sulit, anda masih boleh menyambung sebarang perbualan yang anda sudah mulakan dengan pengguna lain.

Pertama sekali, sila periksa jika anda daftar masuk ke dalam platform negara anda sendiri; anda tidak dibenarkan untuk memasukkan alamat yang terletak di luar negara yang anda sudahpun didaftarkan. Kedua, sila pastikan anda menggunakan format yang betul untuk poskod anda. Ketiga, jika bandar anda tidak berada di dalam pangkalan data kami, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami supaya kami boleh menambah bandar anda.

Maklumat hubungan, seperti alamat, emel, nombor telefon, dan akaun media sosial, tidak akan dipaparkan atau dikongsi dengan pihak ketiga atau pengguna lain. Kami menggunakan maklumat ini untuk mengesahkan siapa anda, memberi hasil carian yang tepat dan menghubungi anda, jika perlu. Ia terpulang kepada anda untuk berkongsi sebarang maklumat hubungan dengan pengguna lain

Anda boleh hentikan langganan dari perkhidmatan emel Babysits di papan pemuka anda atau dengan klik pada pautan hentikan langganan di sebarang emel pemberitahuan. Sila ambil perhatian bahawa pada masa ini fungsi untuk hentikan langgan boleh didapati di laman web Babysits yang diakses pada desktop atau pelayar web mudah alih, dan tidak boleh didapati di aplikasi mudah alih Babysits.

Anda boleh menukar kata laluan anda menerusi halaman tetapan. Masukkan kata laluan terbaru anda, kemudian klik ‘simpan’. Selepas ini, kata laluan anda dikemaskini.

Pada masa kini, pengguna tidak dibenarkan untuk menukar jenis akaun mereka sendiri. Jika anda secara tidak sengaja tersalah mendaftar sebagai ibu bapa dan mahu mendaftar sebagai pengasuh, atau sebaliknya, sila hubungi perkhidmatan pelanggan. Kami akan membetulkannya untuk anda.

Jika anda tidak menerima emel, notifikasi atau mesej dari Babysits, kami mencadangkan anda untuk menyemak fail spam/sampah anda. Lebih lagi, kami mencadangkan anda untuk periksa papan pemuka anda untuk melihat jika anda telah langgan ke perkhidmatan emel.

Di Babysits, kami menggunakan Polisi Penggunaan Adil. Ini bermaksud kami telah menetapkan had kepada jumlah mesej seorang pengguna boleh hantar, untuk mengelakkan spam dan penyalahgunaan perkhidmatan mesej.

Matlamat kami adalah untuk membina komuniti yang amanah di mana pengguna hanya menghantar mesej kepada pengguna lain apabila mereka berminat untuk menggunakan perkhidmatan ini. Dengan meletakkan had kepada jumlah mesej yang boleh dihantar oleh pengguna, harapan kami adalah agar pengguna akan menghantar mesej yang lebih berkualiti.

Jika anda telah mencapai had anda, anda boleh menghubungi perkhidmatan pelanggan untuk maklumat lanjut.

Pengguna tidak dibenarkan untuk menggabungkan akaun mereka secara sendiri. Jika anda mempunyai beberapa akaun yang perlu digabungkan, sila hubungi perkhidmatan pelanggan. Kami akan menggabungkan akaun-akaun ini untuk anda, supaya semua mesej yang diterima atau dihantar akan berada di dalam satu peti masuk. Pastikan anda memasukkan dalam mesej, alamat email akaun yang anda mahu gabungkan dan alamat emel akaun yang anda masih mahu gunakan.

Jika anda belum menerima kod pengesahan, kami nasihatkan anda untuk meminta kod pengesahan baru melalui halaman pengesahan.

Jika anda mahu sembunyikan satu perbualan dengan pengguna, anda boleh klik pada butang arkib dengan mudah dalam peti masuk anda. Memadamkan satu perbualan secara langsung tidak dibenarkan.

Babysits membenarkan pengguna melaporkan kandungan di Babysits yang melanggar Terma dan Syarat kami dan Panduan Komuniti. Untuk melaporkan seorang pengguna, anda boleh pergi ke profil pengguna berkenaan dan klik pada “laporkan profil ini”. Kemudian anda akan diminta untuk menulis dan menghantar laporan. Kemudian, Babysits akan menerima pemberitahuan tentang laporan ini dan akan mengambil tindakan yang diperlukan. Laporan adalah sulit, bermaksud pengguna yang anda laporkan berkenaan tidak akan menerima pemberitahuan tentang laporan anda.

Ulasan dan rujukan

Berbeza dengan rujukan, anda hanya boleh meninggalkan ulasan untuk pengguna yang anda berkomunikasi dengan, melalui perkhidmatan mesej Babysits. Untuk meninggalkan ulasan untuk pengguna lain, anda perlu pergi ke peti masuk anda. Anda akan nampak butang-ulasan jika anda pernah berkomunikasi dengan pengguna tersebut. Apabila anda klik pada butang-ulasan, anda akan dihantar ke halaman ulasan. Anda boleh pilih untuk menulis ulasan tanpa nama.

Jika anda menulis ulasan terdahulu, kami akan memberitahu pengguna tersebut bahawa anda telah menulis ulasan untuknya. Untuk 14 hari pertama, pengguna tersebut tidak akan nampak ulasan anda sehingga dia menulis ulasan untuk anda pula (jadi jangan ragu-ragu untuk menulis dengan jujur!).

Pengguna tersebut ada 14 hari untuk membalas dengan menulis ulasan mereka. Kami akan poskan kedua-dua ulasan apabila pengguna tersebut meninggalkan ulasan atau selepas 14 hari.

Untuk menukar ulasan yang anda telah menulis untuk seorang pengguna, hanya pergi balik kepada peti masuk anda dan klik pada butang-ulasan. Ini akan membawa anda kembali ke halaman ulasan, membenarkan anda untuk mengemaskini semua aspek ulasan ini termasuk nilai dan teks bertulis. Anda tidak boleh memadamkan ulasan untuk pengguna lain, hanya menukarnya.

Jika anda mahu melihat ulasan pengguna lain tentang anda segera, anda perlu menulis ulasan untuk mereka juga. Jika anda belum menulis ulasan untuk mereka, dan tidak mahu menulis ulasan untuk pengguna tersebut, anda boleh melihat ulasan berkenaan di profil anda selepas 14 hari.

Anda tidak boleh memadam atau sembunyikan ulasan yang telah ditulis oleh pengguna lain untuk anda; ini akan membuatkan sistem ulasan tidak munasabah. Anda boleh meminta pengguna untuk menukar ulasan mereka tentang anda, tetapi anda tidak dibenarkan untuk memadam sebuah ulasan. Anda sentiasa boleh komen pada ulasan di halaman profil anda sendiri hanya dengan klik pada butang-komen. Jika anda merasakan suatu ulasan tidak benar atau tidak beradab, sila hubungi perkhidmatan pelanggan. Kami akan menilai permintaan anda dan ambil tindakan yang sewajarnya.

Anda boleh meminta rujukan dari rangkaian peribadi anda, dan rujukan berkenaan akan dipaparkan secara awam pada profil Babysits anda untuk membantu ahli lain mengenali anda dengan lebih rapat. Anda boleh menjemput kawan-kawan dan keluarga anda melalui halaman rujukan untuk menuliskan anda rujukan peribadi.

Jika anda telah bekerja dengan seorang pengasuh yang menggunakan Babysits, tetapi anda tidak jumpa mereka melalui Babysits, anda masih boleh menulis rujukan untuk mereka. Pengasuh berkenaan perlu menghantar permintaan kepada anda untuk menulis suatu rujukan. Sila ambil perhatian bahawa kami akan membuat akaun percuma secara automatik untuk sesiapa yang pos rujukan.

Anda sentiasa akan ada pilihan untuk mengabaikan rujukan, jadi ia tidak akan dipaparkan pada profil anda. Anda boleh abaikan rujukan dengan mudah melalui halaman rujukan, dan kemudian klik pada butang abaikan di sebelah rujukan.

Sekiranya anda tidak dapat mencari jawapan kepada soalan anda di halaman ini, sila hubungi kami.

Borang hubungan