Amanah adalah kunci kejayaan.

Amanah adalah kunci kejayaan.

Apabila mencari pengasuh atau kerja mengasuh, tiada apa yang lebih penting untuk proses ini dari kepercayaan dan keselamatan. Babysits adalah platform komuniti dan kami melakukan yang terbaik untuk menggalakkan integriti tingkah laku ahli komuniti kami. Kami melakukan ini dalam beberapa cara, tetapi yang paling penting ialah:

Pengesahan Identiti

Kedua-dua pengasuh dan ibu bapa boleh mengesahkan ID mereka dengan mengesahkan alamat e-mel mereka, nombor telefon dan menghubungkan profil dalam talian lain ke akaun mereka. Anda boleh menyemak profil ahli untuk melihat maklumat yang telah disahkan.

Ulasan Profil dan Rujukan

Kenali pengasuh dan ibu bapa melalui profil, rujukan dan ulasan mereka. Melalui rujukan dan ulasan, anda dapat melihat apa yang dikatakan oleh ahli komuniti lain mengenai pengasuh atau ibu bapa. Anda mesti meminta untuk bercakap dengan rujukan mereka sebelum temu janji pertama anda.

Sistem Mesej Selamat

Gunakan sistem mesej kami untuk berkomunikasi dengan pengguna lain. Apabila anda berkomunikasi di platform kami, anda mendapat manfaat daripada pemeriksaan automatik kami, yang mampu mengesan penipuan dan tingkah laku yang mencurigakan. Anda mesti berkomunikasi hanya melalui perkhidmatan mesej Babysits, demi keselamatan anda.

Standard Komuniti

Untuk menggalakkan dan memupuk komuniti penjagaan kanak-kanak yang lebih baik, Babysits telah mewujudkan satu set standard komuniti yang perlu diikuti oleh semua ahli kami. Semua ahli bersetuju dengan standard komuniti dan syarat dan perkhidmatan apabila mereka mendaftar dengan laman web kami.

Standard komuniti

Laporkan Ahli

Lihat sesuatu, katakan sesuatu. Kami menggalakkan dan memudahkan ahli kami melaporkan orang lain yang melanggar standard komuniti kami, dan kami akan bertindak segera untuk memberi respons terhadap laporan ini.

Ini adalah beberapa cara yang kami lakukan untuk menjadikan pengalaman anda di laman web kami selamat dan boleh dipercayai. Kami berusaha untuk memantau laman web kami dengan teliti dan memastikan bahawa kerja dan profil memenuhi garis panduan kami.

Tips Amanah dan Keselamatan

Berikut adalah beberapa tips yang mampu menjamin pengalaman carian yang selamat dan boleh dipercayai untuk anda.

  • Berkomunikasi melalui Babysits
    • Jangan sertakan maklumat hubungan di deskripsi profil anda untuk keselamatan diri sendiri
    • Gunakan perkhidmatan mesej Babysits supaya maklumat anda disimpan dengan selamat
    • Jika anda berkomunikasi dalam platform kami, anda mendapat manfaat daripada pemeriksaan automatik kami yang dapat mengesan penipuan dan tingkah laku yang mencurigakan.
  • Semak profil pengguna dengan berhati-hati
    • Berhati-hati semasa berurusan dengan profil yang tidak mempunyai foto profil, mempunyai keterangan profil yang lemah, atau mereka yang tidak mempunyai keutamaan tertentu. Malangnya, terdapat pengguna yang dengan sengaja boleh menahan maklumat dan keutamaan mereka untuk membentangkan versi mereka sendiri yang tidak masuk akal.
  • Rancang pelan temu janji anda melalui Babysits
    • Gunakan pelan temu janji untuk membuat gambaran yang jelas tentang temu janji lepas dan akan datang serta persetujuan kadar harga dan butiran mengasuh.
  • Jangan berikan maklumat peribadi anda
    • Dilarang berkongsi dokumen ID peribadi, alamat, e-mel, nombor telefon atau maklumat kewangan lain dengan orang yang anda bertemu dalam talian
  • Sentiasa berjumpa sebelum temujanji mengasuh yang pertama
    • Jumpa dengan individu tersebut secara berdepan sebelum anda bekerja dengan mereka.
    • Pelan temu janji melalui Babysits di tempat awam supaya anda boleh mengenali mereka dengan lebih rapat.
  • Minta rujukan dan pensijilan jika ada
    • Sebelum anda bersetuju dengan sebarang temu janji, sentiasa minta untuk bercakap dengan rujukan mereka. Ini dan sijil penjagaan anak yang lain boleh memberitahu anda lebih lanjut mengenai amanan mereka.
  • Isi borang pengambilan bersama, sebelum temu janji pertama
    • Isikan borang ini sebelum temu janji pertama bersama. Ini akan membantu memastikan bahawa masalah tidak akan timbul semasa temu janji mengasuh
      Borang pengambilan
  • Laporkan ahli yang nampak mencurigakan
    • Adakah anda rasa ada ahli lain yang tidak jujur atau meminta sesuatu selain daripada perkhidmatan penjagaan anak? Beritahu kami melalui butang laporan
  • Belajar mengenali penipu
    • Jika ia kedengaran seperti terlalu bagus, kemungkinan besar ia memang tak benar!
    • Lihat seksyen scammer dan penipuan di bawah untuk mendapatkan maklumat lanjut

Untuk lebih banyak tips dan nasihat, sila lihat:

Sumber Komuniti

Scam dan Penipuan

Penipuan identiti berlaku apabila seseorang menggunakan data peribadi anda secara tidak sah. Babysits tidak pernah meminta data peribadi anda. Sekiranya pengguna asing meminta data peribadi anda, sila laporkan kepada kami segera kerana ini mungkin adalah percubaan penipuan.

Bagaimana anda boleh mencegah penipuan sebagai seorang pengguna?

  1. Jangan berikan maklumat mengenai diri anda kepada pengguna lain yang tak dikenali atau boleh dipercayai. Berhati-hati dengan maklumat peribadi seperti butiran pasport, alamat e-mel, nombor telefon, resume, dan yang lain.
  2. Jika anda didekati oleh sebuah organisasi, anda harus mengetahui lebih lanjut mengenai organisasi tersebut terlebih dahulu. Jika anda tidak dapat mencari maklumat tentang organisasi tersebut, maka anda harus berhati-hati dengan potensi penipuan ini.
  3. Jangan sekali-kali memindahkan wang kepada seseorang yang tidak pernah anda jumpa dan tidak pernah menerima wang dari seseorang sebelum pekerjaan penjagaan telah dilakukan. Dalam kes ini, ia hampir selalu menjadi persoalan penipuan.
  4. Berhati-hati dengan cerita-cerita yang sedih. Ini boleh, sebagai contoh, cerita tentang seorang rakan yang meninggal dunia. Selalunya penipu boleh menggunakan jenis cerita ini untuk cuba bermain dengan emosi anda dan meyakinkan anda untuk memindahkan wang.
  5. Sentiasa berjumpa sebelum pelantikan menjaga anak pertama. Pastikan mesyuarat pengenalan berada di tempat awam. Jika anda tidak mempercayai keadaan, anda boleh dengan mudah pergi.
  6. Sentiasa mencurigakan apabila pengguna memanggil secara tanpa nama atau dengan nombor telefon asing. Kebanyakan pengguna mempunyai nombor telefon tempatan.
  7. Jangan pindahkan wang melalui aplikasi pembayaran yang tidak dikenali. Penipu sering menggunakan aplikasi pembayaran palsu yang membawa kepada halaman palsu untuk mengetahui butiran bank mangsa.
  8. Tidak pernah menerima pekerjaan daripada orang yang tidak pernah anda jumpai. Keluarga sebenar ingin bertemu dengan anda terlebih dahulu dan wawancara secara peribadi sebelum mereka menyewa awak.
  9. Jangan sekali-kali membayar cek latar belakang dan jangan gunakan perkhidmatan semakan latar belakang yang anda tidak tahu. Penipu boleh berada di belakang perkhidmatan ini sendiri dan mencuri wang anda atau, kes terburuk, mencuri maklumat peribadi anda.
  10. Percaya naluri anda. Jika sesuatu yang kelihatan terlalu baik untuk menjadi kenyataan, itu adalah. Sekiranya anda masih keraguan tentang kesahihan orang itu, jangan ragu untuk menghubungi kami. Kami dengan senang hati akan melihat profil pengguna untuk anda dan memberi anda nasihat.

Adakah anda rasa anda telah menjadi mangsa penipuan?

Jika anda rasa anda adalah mangsa penipuan, laporkan kepada kami dengan segera supaya kami boleh menyekat akaun individu berkenaan untuk menghalang aktiviti penipuan yang lain.

Buat laporan polis. Kami menasihatkan anda untuk sentiasa buat laporan dengan polis apabila anda mengesyaki anda adalah mangsa penipuan identiti.

Khidmat Pelanggan

Penafian

Penting untuk diingati bahawa pemeriksaan latar belakang tidak dijalankan secara automatik pada ahli komuniti kami. Ia terpulang kepada ahli-ahli kami untuk menjalankan sebarang pemeriksaan latar belakang dengan ahli yang mereka pilih untuk berkomunikasi dan bekerja dengan. Kita boleh menangani masalah yang timbul dengan interaksi ahli yang berlaku di platform kami. Walaubagaimanapun, jika anda mempunyai interaksi yang berlaku di luar platform kami, kami tidak dapat membantu anda dengan sebarang masalah yang mungkin timbul.