Amanah adalah kunci kejayaan

Amanah adalah kunci kejayaan

Semasa mencari pengasuh anak atau kerja mengasuh, kepercayaan dan keselamatan adalah sangat penting. Oleh itu, seluruh komuniti Babysits perlu bekerjasama untuk memastikan pengalaman terbaik di platform. Berikut adalah ringkasan langkah-langkah terpenting yang diambil oleh Babysits dan langkah-langkah yang boleh anda ambil:

Panduan Kepercayaan & Keselamatan Babysits

Pengesahan ID Kerajaan

Pengesahan ID Kerajaan

Ahli boleh mengesahkan identiti mereka dengan memberikan ID rasmi (cth. pasport, kad pengenalan, lesen memandu, dsb.).

Cara pengesahan ID

Sijil Kelakuan Baik (SKB)

Sijil Kelakuan Baik (SKB)

Kami mahu anda yakin bahawa pengguna di Babysits boleh dipercayai. Salah satu cara kami melakukannya ialah dengan meminta ahli di Malaysia menyediakan "Sijil Kelakuan Baik (SKB)".

Ketahui lebih lanjut

Ulasan dan Rujukan

Ulasan dan Rujukan

Ketahui lebih lanjut mengenai pengasuh dan ibu bapa melalui rujukan dan ulasan oleh ahli komuniti lain mengenai mereka.

Pemesejan Selamat

Pemesejan Selamat

Manfaatkan sistem pemesejan kami di mana anda boleh bergantung pada pemeriksaan automatik kami untuk mengesan penipuan dan tingkah laku yang mencurigakan.

Pengesahan Profil

Pengesahan Profil

Pengasuh dan ibu bapa boleh mengesahkan profil mereka dengan ID Kerajaan, alamat e-mel, nombor telefon dan dengan menyambungkan profil dalam talian yang lain. Semak profil ahli untuk melihat maklumat yang telah mereka sahkan.

Standard Komuniti

Standard Komuniti

Babysits mempunyai standard komuniti yang patut diikuti oleh semua anggota. Semua ahli bersetuju dengan standard komuniti dan terma dan syarat perkhidmatan semasa mereka berdaftar di platform ini.

Standard komuniti

Apa yang anda boleh lakukan untuk pengalaman yang selamat

Di Babysits kami percaya dengan memberi kuasa untuk membuat keputusan anda sendiri. Berikut adalah beberapa petua untuk memastikan anda selamat semasa menggunakan platform kami:

Berkomunikasi melalui Babysits

Berkomunikasi melalui Babysits

Gunakan perkhidmatan pesanan Babysits dengan penyaringan automatiknya, yang mengesan penipuan dan tingkah laku yang mencurigakan. Jangan sekali-kali memasukkan maklumat peribadi dalam deskripsi profil anda.

Semak profil dan ahli dengan teliti

Semak profil dan ahli dengan teliti

Berhati-hatilah ketika berhadapan dengan profil yang mempunyai deskripsi yang buruk, tidak ada pilihan khusus, atau bersikap mencurigakan. Beritahu kami melalui butang laporan pada profil mereka.

Rahsiakan maklumat peribadi

Rahsiakan maklumat peribadi

Jangan sekali-kali berkongsi dokumen ID peribadi, alamat, e-mel, nombor telefon, atau maklumat kewangan anda dengan orang yang anda temui dalam talian.

Adakan perjumpaan pengenalan sebelum janji temu pertama

Adakan perjumpaan pengenalan sebelum janji temu pertama

Adakan sesi perjumpaan pengenalan di tempat awam sebelum tempahan pertama anda bermula.

Semak rujukan dan sijil

Semak rujukan dan sijil

Sebelum menjadualkan janji temu, pastikan untuk memeriksa ulasan dan rujukan mereka dan minta salinan sijil penjagaan anak yang berkaitan.

Gunakan borang pengambilan

Gunakan borang pengambilan

Isi borang ini sebelum janji temu pertama anda untuk membantu mengelakkan masalah yang timbul semasa janji temu mengasuh.

Borang pengambilan

Bantu mencegah penipuan

Bantu mencegah penipuan

Adakah anda merasakan ahli lain tidak jujur atau tidak boleh dipercayai dan berkelakuan mencurigakan? Laporkan ahli dan ikuti petua pencegahan penipuan kami.

Petua pencegahan penipuan

Laporkan ahli yang mencurigakan

Laporkan ahli yang mencurigakan

Kami menggalakkan ahli melaporkan orang lain yang melanggar piawaian komuniti kami dan kami akan bertindak pantas untuk membalas laporan ini.

Untuk lebih banyak petua dalam menjadikan penjagaan anak lebih selamat dan mudah, sila periksa:

Sumber Komuniti

Penafian

Ingat bahawa Babysits tidak melakukan pemeriksaan automatik ke atas ahli komuniti kami. Kami bergantung kepada ahli komuniti lain yang harus menjalankan pemeriksaan latar belakang terhadap pengasuh yang dipilih untuk ditempah. Kami dapat mengatasi masalah yang timbul dengan interaksi ahli yang berlaku di platform kami. Namun, kami tidak dapat mengatasi masalah yang timbul di luar platform kami.