Bantuan - Ulasan dan rujukan

Bagaimana saya boleh menulis ulasan untuk seorang pengguna?
Untuk meninggalkan ulasan untuk pengguna lain, anda perlu pergi ke peti masuk anda. Anda akan nampak butang-ulasan jika anda pernah berkomunikasi dengan pengguna tersebut. Apabila anda klik pada butang-ulasan, anda akan dihantar ke halaman ulasan. Anda boleh pilih untuk menulis ulasan tanpa nama.
Jika anda menulis ulasan terdahulu, kami akan memberitahu pengguna tersebut bahawa anda telah menulis ulasan untuk mereka. Untuk 14 hari pertama, pengguna tersebut tidak boleh membaca ulasan anda sehingga mereka meninggalkan ulasan untuk anda (jadi jangan ragu-ragu untuk menulis dengan jujur!).
Pengguna tersebut mempunyai 14 hari untuk membalas dengan menulis ulasan mereka. Kami akan poskan kedua-dua ulasan apabila pengguna tersebut meninggalkan ulasan atau selepas 14 hari.
Bagaimana saya boleh menukar ulasan yang saya tinggalkan kepada pengguna lain?
Untuk menukar ulasan yang anda telah tulis untuk seorang pengguna, hanya pergi balik kepada peti masuk anda dan klik pada butang-ulasan. Ini akan membawa anda kembali ke halaman ulasan, membenarkan anda untuk mengemaskini semua aspek ulasan ini termasuk penilaian dan teks bertulis. Anda tidak boleh memadamkan ulasan untuk pengguna lain, hanya menukarnya.
Bagaimana saya boleh melihat ulasan yang ditulis oleh pengguna lain untuk saya?
Jika anda mahu melihat ulasan pengguna lain tentang anda dengan segera, anda perlu menulis ulasan untuk mereka juga. Jika anda belum menulis dan tidak mahu menulis ulasan untuk pengguna tersebut, anda boleh melihat ulasan berkenaan di profil anda selepas 14 hari, (klik pada butang 'lihat profil' pada halaman profil
Bolehkah saya padamkan ulasan dari profil saya?
Anda tidak boleh memadam atau menyembunyikan ulasan yang telah ditulis oleh pengguna lain untuk anda. Anda boleh meminta pengguna untuk menukar ulasan mereka tentang anda atau tinggalkan komen melalui butang-komen pada ulasan tersebut di halaman profil anda. Jika anda berasa bahawa ulasan tersebut adalah tidak benar atau tidak sesuai untuk dipaparkan, sila hubungi perkhidmatan pelanggan. Kami akan menilai permintaan anda dan mengambil tindakan yang sewajarnya.
Bagaimana saya boleh meminta rujukan?
Anda boleh menjemput rangkaian rujukan anda seperti kawan-kawan, keluarga atau majikan sebelumnya untuk menulis rujukan peribadi mereka melalui halaman rujukan.
Rujukan berkenaan akan dipaparkan secara awam pada profil Babysits anda untuk membantu ahli lain mengenali anda dengan lebih rapat.
Bagaimana saya boleh paparkan rujukan untuk seorang pengasuh?
Adakah anda mengenali seorang pengasuh Babysits yang anda mahu syorkan, tetapi tidak pernah berkerja dengan mereka melalui Babysits?
Anda masih boleh menulis rujukan untuk profil mereka!
Untuk menulis rujukan tersebut, pengasuh berkenaan perlu menghantar permintaan rujukan kepada anda. Selepas mereka menghantar permintaan tersebut, anda boleh menulis dan memaparkan rujukan tersebut dengan memasukkan maklumat yang diperlukan. Sila ambil perhatian bahawa kami akan mencipta akaun percuma secara automatik supaya anda boleh menukar atau memadamkan maklumat rujukan anda pada bila-bila masa
Bagaimana saya boleh memadamkan rujukan dari profil saya?
Anda sentiasa akan ada pilihan untuk mengabaikan rujukan, jadi ia tidak akan dipaparkan pada profil anda. Anda boleh abaikan rujukan dengan mudah melalui halaman rujukan, dan kemudian klik pada butang abaikan di sebelah rujukan. Walaupun anda menerima untuk memaparkan rujukan tersebut pada profil anda, anda masih boleh memilih untuk mengabaikannya kemudian.
Ulasan dan Rujukan
Ulasan adalah penilaian yang ditinggalkan oleh pengguna selepas sesi mengasuh melalui platform Babysits. Penilaian tersebut adalah berdasarkan pengalaman yang dilalui oleh ibu bapa apabila mereka bekerja dengan pengasuh.
Rujukan adalah rekomendasi yang ditinggalkan oleh kenalan pengasuh atau keluarga pengasuh di luar platform Babysits (cth. majikan lama, guru, rakan - rakan, ahli keluarga).
Apakah itu ulasan automatik?
Babysits boleh meninggalkan ulasan automatik positif atau negatif, sebagai penilaian 1 bintang atau 5 bintang. Melalui ini, kami dapat meningkatkan kebolehpercayaan dan ketelusan di kalangan komuniti kami. Hanya pengasuh yang ditempah melalui Babysits boleh menerima ulasan automatik daripada Babysits.
Maklum balas positif automatik Kami memberi maklum balas positif tentang pengasuh apabila tempahan selesai dan ibu bapa masih belum menulis ulasan dalam masa 4 hari. Sekiranya ibu bapa tidak bersetuju dengan ulasan automatik dan mahu memberi maklumat yang lebih lanjut, ibu bapa boleh menukar ulasan automatik tersebut.
Maklum balas negatif automatik Melalui halaman tempahan, ibu bapa boleh menunjukkan bahawa pengasuh tidak hadir untuk temu janji mengasuh mereka. Jika ibu bapa belum mengesahkan penilaian untuk pengasuh 4 hari selepas temu janji tersebut, Babysits akan memberikan ulasan yang negatif secara automatik. Jika ibu bapa tidak bersetuju dengan ulasan automatik tersebut atau ingin memberi maklumat yang lebih lanjut, ibu bapa boleh menukar ulasan automatik tersebut.
Menerima maklum balas negatif? Kami tidak boleh memadamkan atau menukar ulasan automatik yang terkumpul. Sebaliknya, anda boleh menerangkan keadaan anda kepada ibu bapa dan meminta mereka untuk menukar dan menerangkan ulasan mereka.
Anda juga boleh membalas kepada ulasan (automatik dan manual) untuk berkongsi pengalaman anda.