Bantuan - Ulasan dan rujukan

Ulasan dan rujukan

Jika anda bertukar berbilang mesej dengan ahli lain atau menyelesaikan tempahan dengan mereka, anda akan melihat butang semakan dalam peti masuk di sebelah perbualan mereka. Mengklik butang ini membolehkan anda meninggalkan ulasan untuk mereka.

Jika anda meninggalkan ulasan dahulu, kami akan memberitahu pengguna lain bahawa anda telah meninggalkan ulasan. Dalam tempoh 14 hari pertama, pengguna lain tidak akan melihatnya sehingga dia meninggalkan ulasan untuk anda .

Pengguna lain mendapat 14 hari untuk meninggalkan ulasan sebagai balasan. Kami akan menyiarkan kedua-dua ulasan sebaik sahaja pengguna lain meninggalkan ulasan atau selepas 14 hari.

Jika anda ingin segera melihat ulasan pengguna lain tentang anda, anda juga perlu menulis ulasan untuk mereka. Jika anda belum dan tidak mahu menulis ulasan pengguna lain, anda akan dapat membaca semua ulasan pada profil anda selepas 14 hari.

Anda tidak boleh memadam atau menyembunyikan ulasan yang orang lain tulis untuk anda. Anda boleh meninggalkan ulasan dengan mengklik butang ulasan pada ulasan dari halaman profil anda. Jika anda merasakan ulasan itu tidak tepat atau tidak sesuai, sila hubungi kami. Kami akan menilai permintaan anda dan mengambil tindakan yang sewajarnya.
Hubungi perkhidmatan pelanggan

Anda boleh menjemput rujukan anda, seperti rakan, keluarga, atau majikan terdahulu, untuk menulis rujukan peribadi kepada anda melalui halaman rujukan.
Apabila diluluskan, rujukan ini akan dipaparkan secara terbuka pada profil Babysits anda untuk membantu ahli lain mengenali anda.
Halaman rujukan

Ulasan ialah penilaian yang ditinggalkan oleh pengguna selepas melakukan penjagaan anak melalui Babysits. Mereka adalah berdasarkan pengalaman pengguna ini bekerja bersama.
Rujukan ialah cadangan yang ditinggalkan oleh individu yang pengasuh atau keluarga tahu di luar Babysits (iaitu bekas majikan, guru, rakan, ahli keluarga).

Untuk tempahan yang dibuat melalui tapak web, Babysits secara automatik boleh meninggalkan ulasan positif (5 bintang) atau ulasan negatif (1 bintang).

Maklum balas positif automatik: Apabila tempahan berjaya diselesaikan dan ibu bapa belum menulis ulasan dalam masa 4 hari, pengasuh akan menerima ulasan positif secara automatik. Jika ibu bapa tidak bersetuju dengan semakan automatik atau ingin menambah maklumat lanjut, ibu bapa boleh mengedit semakan automatik.

Maklum balas negatif automatik: Jika ibu bapa menunjukkan bahawa pengasuh tidak hadir untuk janji temu menjaga bayi dan tidak menulis ulasan dalam masa 4 hari, pengasuh akan menerima ulasan negatif secara automatik. Jika ibu bapa tidak bersetuju dengan semakan automatik atau ingin menambah maklumat lanjut, ibu bapa boleh mengedit semakan automatik.

Menerima maklum balas negatif automatik? Kami tidak boleh memadam atau mengedit ulasan yang dikumpulkan secara automatik. Sebaliknya, anda boleh menerangkan keadaan kepada ibu bapa dan meminta mereka mengedit dan menerangkan ulasan mereka.

Anda juga boleh membalas ulasan untuk berkongsi sisi cerita anda.

Kami mahu memastikan ulasan adalah jujur dan tidak berat sebelah. Atas sebab ini, kami mengehadkan masa ahli boleh membuat perubahan pada ulasan mereka.

Jika anda menyerahkan ulasan anda dahulu, anda boleh mengeditnya dalam tempoh semakan 14 hari, tetapi hanya sehingga orang lain menyerahkan ulasan mereka. Ulasan diterbitkan secara automatik apabila sama ada: kedua-dua orang telah menyerahkan ulasan mereka atau tempoh 14 hari tamat. Selepas diterbitkan, tiada perubahan dibenarkan.