Bantuan - Untuk keluarga

Untuk keluarga

Keluarga boleh mencari penyedia penjagaan kanak-kanak di Babysits melalui halaman carian kami. Anda boleh memasukkan bandar, alamat atau poskod anda dalam bar carian untuk melihat penyedia penjagaan kanak-kanak di kawasan anda.

Penyedia penjagaan kanak-kanak yang berminat juga boleh menghubungi anda jika anda mempunyai profil yang lengkap dan boleh dilihat.

Jika anda ingin menghantar mesej kepada penyedia penjagaan kanak-kanak, anda boleh menghubungi mereka dengan pergi ke profil mereka dan mengklik pada butang "hubungi".

Sila ambil perhatian: Untuk menghubungi atau membalas kepada penyedia penjagaan kanak-kanak, keterlihatan profil anda perlu terbuka kepada umum atau platform sahaja dan anda perlu mempunyai langganan Premium yang aktif.

Lihat harga langganan Premium.

Anda boleh menaik taraf kepada langganan Premium melalui halaman naik taraf (selepas pendaftaran) atau melalui aplikasi Babysits.

Anda boleh membatalkan langganan Premium anda pada bila-bila masa. Anda boleh melakukannya dengan mudah di halaman Premium.

Jika anda melanggan langganan Premium melalui apl iOS, anda perlu membatalkan langganan anda melalui Apple. Anda boleh berbuat demikian dalam tetapan peranti anda melalui Apple ID di bawah Langganan.

Jika anda mempunyai sebarang hari lagi untuk langganan Premium anda, anda masih boleh menggunakan perkhidmatan premium untuk baki hari ini selepas pembatalan langganan Premium anda.

Jika anda menghadapi masalah membatalkan langganan Premium anda, sila hubungi kami.
Hubungi perkhidmatan pelanggan

Di sesetengah negara, terdapat ciri tempahan di mana anda boleh menempah janji temu secara terus melalui platform. Di negara ini, anda boleh merancang temu janji dengan meminta tempahan pada profil penyedia penjagaan kanak-kanak atau dalam peti masuk.

Jika anda tidak melihat pilihan ini, di negara yang tempahan tidak disokong, anda boleh menyelaraskan janji temu secara langsung melalui sistem pemesejan, bersetuju dengan penyedia penjagaan anak berkenaan butiran.
Ketahui lebih lanjut tentang sistem Tempahan Babysits.

Ya awak boleh! Apabila langganan Premium anda telah dibatalkan, anda masih boleh menghantar mesej kepada penyedia penjagaan kanak-kanak baharu dalam tempoh kontrak anda. Apabila tempoh kontrak anda tamat, anda masih boleh meneruskan perbualan yang telah anda mulakan semasa langganan Premium anda, tetapi anda tidak boleh memulakan perbualan baharu lagi.

Berapa banyak yang anda bayar kepada penyedia penjagaan kanak-kanak akan bergantung pada penyedia penjagaan kanak-kanak dan situasi.

Penyedia penjagaan kanak-kanak menetapkan kadar setiap jam mereka sendiri untuk menjaga anak, berdasarkan gaji minimum, kelayakan, kemahiran dan pengalaman mereka. Anda boleh melihat ini pada profil mereka.

Anda juga boleh menetapkan kadar yang anda ingin tawarkan kepada penyedia penjagaan anak yang berpotensi pada profil anda.

Pada penghujung hari, terpulang kepada anda dan penyedia penjagaan kanak-kanak untuk mencapai persetujuan mengenai jumlah yang anda akan bayar kepada mereka.
Kadar setiap jam mungkin berbeza-beza mengikut jumlah kanak-kanak yang anda miliki, tugas yang diperlukan, jenis pengasuh kanak-kanak dan lokasi kerja menjaga anak.

Dalam sesetengah bidang kuasa, adalah wajib di sisi undang-undang untuk mengatur kontrak. Disebabkan ini dan untuk menjadikan pengalaman menjaga anak lebih lancar untuk kedua-dua pihak, kami mencadangkan untuk mengisi dan menyemak borang pengambilan kami.

Baca borang pengambilan

Jika anda mempunyai pengalaman negatif dengan penyedia penjagaan kanak-kanak melalui Babysits, anda boleh meninggalkan semakan dan/atau menyekat pengguna.

Walau apa pun, kami meminta anda melaporkan penyedia penjagaan kanak-kanak kepada pasukan sokongan kami melalui halaman profil mereka. Pengasuh kemudian akan dimaklumkan tentang laporan ini dan akan mengambil sebarang tindakan yang mungkin perlu.
Hubungi perkhidmatan pelanggan

Kami kerap menghantar pemberitahuan peringatan dan e-mel kepada mereka dan menyembunyikan profil tidak aktif pada halaman carian kami. Walau bagaimanapun, terdapat juga beberapa langkah yang boleh anda ambil:
* Pada profil mereka, anda boleh melihat aktiviti terakhir mereka dan purata masa tindak balas mereka. Kami mengesyorkan agar anda menghubungi penyedia penjagaan kanak-kanak yang telah aktif baru-baru ini untuk meningkatkan peluang anda mendapat respons.
* Pengasuh bayi mungkin tidak melihat atau membaca mesej pertama anda. Dalam kes itu, mungkin berguna untuk menghubungi mereka semula.
* Petua terakhir ialah aktifkan diri anda. Jika penyedia penjagaan kanak-kanak melihat anda tidak aktif untuk beberapa ketika atau anda tidak membalas mesej anda, mereka mungkin membuat kesimpulan bahawa anda tidak lagi mencari pengasuh dan kemungkinan besar mereka tidak akan menghubungi anda.

Ibu bapa boleh meminta bayaran balik penuh* langganan Premium mereka dalam masa 14 hari selepas pembelian. Selepas 14 hari, malangnya kami tidak dapat memberikan bayaran balik.

  • Ini hanya terpakai kepada langganan Premium yang dibeli terus daripada Babysits. Pembayaran melalui pihak ketiga seperti Apple dikecualikan.
    Hubungi perkhidmatan pelanggan untuk meminta bayaran balik.

Pada halaman premium akaun anda, anda mungkin melihat butang "kemas kini kaedah pembayaran". Jika ya, anda boleh mengklik butang ini untuk mengemas kini kaedah pembayaran anda.

Jika anda tidak melihat butang ini, pada masa ini anda tidak boleh mengemas kini butiran akaun bank anda bagi langganan Premium anda. Sila hubungi kami dalam kes itu, jika anda ingin mengemas kini butiran akaun bank anda.

Halaman premium
Hubungi perkhidmatan pelanggan